• 20/01/15 Design

    De wet van de knijpende sociale pijpen

    Wat er gebeurde in 2014 op het gebied van digitale marketing kun je het best vergelijken met de wet van Bernoulli. Die wet is heel eenvoudig te begrijpen: ga op een waterslang staan en draai dan de kraan open. In mijn verbeelding ontstaat er dan een waterbubbel in de waterslang, net zoals in de Tom & Jerry tekenfilmpjes uit m’n jeugd. Aan de bubbel-kant is de druk hoger en aan de andere kant, het uiteinde, komt bijna geen water meer uit, omdat daar weinig druk overschiet. Wil je dat er weer water uit de waterslang komt, dan haal je je voet van de slang, et voilà, er komt weer volop water uit. Ok, de wet van Bernoulli is iets complexer dan dat, maar dit is dan ook de wet van Bernoulli ‘for dummies’.

    Continue reading

    no responses
    De wet van de knijpende sociale pijpen
  • 20/01/15 Marketing

    Wat Facebook in 2015 gaat brengen

    2014 is ten einde, er is afgelopen jaar veel gebeurd op het platform Facebook. Tijd om vooruit te blikken en te bepalen waar je energie in gaat steken om optimaal resultaat met Facebook te behalen. Wellicht weet je al dat het organisch bereik is gedaald en zie je in je eigen newsfeed steeds meer video’s voorbij komen. Met onderstaande zes grote trends moet je rekening houden. Hoe je er optimaal gebruik van maakt, lees je in dit overzicht.

    Continue reading

    no responses
    Wat Facebook in 2015 gaat brengen